top of page
Post: Blog2_Post
  • Alexandra Smarandel

Grădinița de acasă pe perioada pandemiei

Updated: May 25, 2020

Prof Juravle Elena Daniela


Provocarea de a lucra cu preșcolarii prin intermediul părinților și a tehnologiei a generat o serie de reacții, acomodări la tot ce este bine pentru nevoile lor, fără a stresa pe nimeni, dar cu certitudinea că voi face ca lucrurile să decurgă cât mai bine în aceste circumstanțe.


Legătura cu părinții am păstrat-o și după data de 11 martie, având un grup de whatsapp al grupei format deja, pentru a ține legătura cu părinții și copiii în perioada când ei sunt acasă. Doar câțiva părinți nu au telefon performant pentru a putea avea acces la această aplicație. Acei părinți au fost sunați și le-am prezentat situația pentru desfășurarea programului până pe data de 12 iunie.


La început mi-am pus mai multe întrebări, cum voi face să nu ”stresez” părinții cu sarcinile pe care le voi da, cum voi transmite toate sarcinile părinților? (video, poze, print-screen, linkuri etc). Așa că i-am rugat să fie pe post de ”educatoare” în această perioada, iar eu îi voi ghida în realizarea jocurilor propuse pentru fiecare zi.


Toți părinții din grupă au fost de acord să lucreze cu copilașii în măsura timpului permis, chiar dacă eu le-am propus un interval orar după recomandările primite de la ISJ.


La grădiniță se lucrează după teme săptămânale. Temele alese pentru această perioadă sunt adaptate nivelului de dezvoltare al copilului, dar și în funcție de disponibilitatea copilului pentru realizarea lor.


La începutul săptămânii prezint tema părinților.

Așa că în fiecare zi postez pe acest grup sarcinele de lucru, sugestiile, modelele, dar și unele linkuri utile în desfășurarea activității pentru ziua respectivă, iar părinții care mai au nelămuriri mă întreabă. La sfârșitul zilei primesc feedback la activitatea desfășurată. Aproape fiecare părinte postează în acest grup câteva fotografii din ce a reușit să realizeze cu preșcolarul.


Unii părinți au primit aceaste recomandări ca un bonus al folosirii în mod util a timpului copilului lor.


Atașez o planificare săptămânală desfășurată la grupa mică.

Zumzet în grădină - planificare pe perioada suspendării cursurilor

11.05-15.05.2020

Luni: DȘ-cunoașterea mediului ”Zumzet în grădină ”- observare insecte

Luni: DLC-educarea limbajului ”Rilă Iepurilă și cărăbușul cu aripioare de aur –poveste (atasez imagini din poveste cu print scren )

Marți : DLC-educarea limbajului ”Fluturașii ”-memorizare

Marți: DEC- pictură- -Fluturii pestriți-pictură-ampretare

Miercuri : DȘ-activitate matematică - ”Albinuțele la stup ”-ex. cu material individual

Miercuri : DOS- activitate –practică-”Coronita” –decupare ,lipire

Joi :ALA 1-jocuri liber alese

Constructii -Fagure

Biblioteca :Traseaza ,cu ajutor corpul insectei indragite de tine

Joi: DEC –educatie muzicală-Albinuta mea –cantec

Vineri :DPM –educatie fizica –”Dansează fluturasul meu” – euritmie

Vineri : DLC –educarea limbajului -”Cei trei fluturași ”-poveste

NOTA: -zilnic parintii vor primi sugestii de desfăsurarea activitatilor ,modele ,sugestii

-zilnic li se aminteze ce zi este astazi ,cum ne imbracam ,vremea , anotimpul ,data ,luna

-zilnic se trimit sugestii pentru inviorarea de dimineata sau gimnastica de dimineata

-planificarea este orientativa si se poate modifica dupa nevoile si interesul preșcolarului.



5 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page