top of page
Post: Blog2_Post
  • Alexandra Smarandel

RAPORT DE VIZITA LA CSEI SUCEAVA - 14.03.2019

In vederea pregatirii logistice a vizitei, am pregatit materialele necesare si am contactat conducerea școlii pentru a asigura spatiul de desfasurare si programul, precum si pentru a discuta aspectele urmarite. De asemenea, am contactat prin email si telefonic toti cei 12 mentori si 12 mentorati din grupa care imi revine in cadrul retelei – vezi lista de prezenta.

In dimineata zilei de 14 martie 2019 m-am deplasat la sediul CSEI din Suceava, unde am fost primit de directorul institutiei, prof. Lupascu Gabriela, care a reconfirmat prezenta efectiva a tuturor celor convocati la intilnire.




Prima parte a activitatii a constat dintr-o sesiune interactiva de prezentare a platformei proiectului (www.l-earn.ro) condusa de Alexandra Apetracheoae, RPO.


Folosind echipamentul de proiectie din laboratorul de informatica, toate calculatoarele disponibile si Ghidul de utilizare a platformei distribuit fiecarui participant, s-au parcurs toate etapele de la intrarea pe site-ul platformei pina la deschiderea unui cont personal si accesul la camera de discutii si mesagerie.


Sub indrumarea RPO, toti participantii au putut verifica nemijlocit functionalitatea platformei, trimitind unul altuia in timp real mesaje si atasamente (documente, imagini). Au fost clarificate modalitati alternative de lucru, elemente de etica si deontologie (folosirea unor imagini ale copiilor, obtinerea acordului parintilor, concordanta ideilor vehiculate cu punctul de vedere oficial al scolii, etc.) si s-au oferit raspunsuri la toate intrebarile participantilor.


In tot acest timp, am lucrat pe platforma alaturi de mentori si mentorati, monitorizind totodata relatiile interpersonale si inventariind problemele pe care acestia le-au ridicat.

In continuare, timp de o ora si jumatate, intre 12,00 si 13,30, am avut o discutie frontala cu intreaga grupa de 24 mentori si mentorati in cadrul careia am cazut de acord asupra modalitatilor si frecventei comunicarii pe platforma, precum si a tipurilor de “produse” pe care urmeaza sa le posteze membrii retelei ca evidente ale procesului de mentorat si dezvoltare profesionala, respectiv in vederea inregistrarii si evaluarii acestora de catre expert.



Ca exercitiu practic de debut, am convenit sa trimit in casuta postala a mentorilor un chestionar referitor la utilizarea platformei pe care, la rindul lor, mentorii sa-l aplice mentoratilor, urmind ca raspunsurile ambelor categorii sa-mi parvina tot in casuta postala.


A fost cu certitudine o activitate utila din perspectiva scopurilor urmarite in proiect, cei prezenti apreciind ca operationalizarea acestui instrument de lucru va impulsiona comunicarea in interiorul retelei si va oferi multiple posibilitati de a impartasi din propria experienta si de a afla din experienta celorlalti lucruri care, in final, sa conduca la masuri de eficientizare a prevenirii abandonului scolar.

Stefan Colibaba

7 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page