top of page
Post: Blog2_Post
  • Alexandra Smarandel

Raport de vizita la Scoala Burla - 5 Septembrie

Updated: May 26, 2020

In ziua de 5 Septembrie a avut loc la Scoala Gimnaziala Burla vizita Expertului de Monitorizare Stefan Colibaba.


Selectam informatii din Raportul de vizita, intocmit de expert ulterior:


In vederea pregatirii logistice a vizitei, am pregatit materialele necesare si am contactat conducerea școlii pentru a asigura spatiul de desfasurare si programul, precum si pentru a discuta aspectele urmarite. De asemenea, am contactat prin email si telefonic mentorul (M35) si 2 din cei 4 mentorati din grupa care imi revine in cadrul retelei – vezi lista de prezenta.


In dimineata zilei de 5 septembrie 2019 m-am deplasat la Scoala Gimnaziala Burla din jud.Suceava, unde m-am intilnit cu mentoratii 31 si 57 (Juravle, respectiv Secrier). In fapt, intilnirea si discutia propriu-zise au avut loc la Gradinita din Burla, unde activeaza cele doua mentorate, unitatea fiind coordonata de Scoala Gimnaziala.


Cu conducerea unitatii, dir. Liliana Sasu, care este si mentorul din reteaua de mentorat a proiectului DEDICAT, m-am intilnit ceva mai tirziu, prezenta dumneaei fiind solicitata la prima ora la ISJ Suceava cu statele de functiuni.


Principalul aspect al discutiei cu cele doua mentorate a fost gasirea unor modalitati eficiente de optimizare a comunicarii pe platforma proiectului in vederea indeplinirii sarcinilor de lucru care tin de completarea fiselor din Portofoliu.


In acest context, am convenit cu cele doua mentorate prezente sa comunicam, cel putin pina la reglarea situatiei, prin intermediul camerei de discutii de pe platforma si chiar prin emailul personal pentru a le facilita accesul neintirziat la materialele necesare in vederea indeplinirii cerintelor stabilite pentru toti mentoratii din retea. Am stabilit inca o data produsele pe care urmeaza sa le posteze ca evidente ale procesului de mentorat si dezvoltare profesionala, respectiv in vederea inregistrarii si evaluarii acestora de catre expertul de monitorizare.


In privinta activitatii instructiv-educative, cele doua mentorate au mentionat dificultatile create de refuzul parintilor din comunitatea roma de a-si trimite copiii de virsta pre-scolara la gradinita in lipsa unor stimulente si/sau penalitati stipulate in legea educatiei. Rezultatul este adesea abandonul scolar la virsta mica, exact genul de situatie careia i se adreseaza initiativele din categoria proiectului DEDICAT. Am discutat cu mentoratele diverse modalitati de actiune si speram sa existe rezultate ceva mai incurajatoare reflectate in centralizatorul absentelor in anul scolar care va incepe curind.


De mentionat ca mentoratele care nu au fost prezente, Lazuca si Marocico (55, 56), sint cadre didactice suplinitoare si nu exista certitudinea ca vor reveni la aceeasi unitate scolara din toamna, ceea ce pune sub semnul intrebarii posibilitatea continuarii activitatii in cadrul retelei de mentorat. Acest aspect va fi clarificat in perioada imediat urmatoare, cind vor fi definitivate incadrarile pe posturi.


In discutia cu mentorul, prof.Liliana Sasu, director al unitatii scolare, am solicitat o mai mare disponibilitate pentru activitatea de mentorat si am sugerat implicarea propriilor mentorate in rezolvarea problemelor de natura tehnica/utilizare a platformei cu care se confrunta.


A fost o intilnire utila din perspectiva scopurilor urmarite in proiect, care va conduce, speram, la masuri de eficientizare a prevenirii abandonului scolar.




123 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page